גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באדווייזר מוותרת על פרסומת בסופרבול; תשקיע במקום זה בחינוך להתחסנות

החברה, המגדירה את המוצר שלה "מלכת הבירה", עדיין תופיע בפרסומת בסופרבול של חברת-האם של המותג

בירה באדווייזר  / צילום: יח"צ
בירה באדווייזר / צילום: יח"צ

החברה אנהויזר־בוש ( Anheuser-Busch) לא תקדיש פרסומת בסופרבול למותג הבירה שלה באדווייזר בפעם הראשונה מאז 1983, והבטיחה כי במקום זאת היא תשתמש במימון שנועד לפרסום לקמפיינים בשיווק הקשורים לחיסונים לקורונה.

באדווייזר הודיעה כי היא מקדישה מיליון דולר ממימון הפרסומות להגברת המודעות לחיסונים ולעבודה חינוכית אחרת בעזרת מועצת הפרסומות, עמותה העוזרת להריץ קמפיינים בשירות הציבור, ול־COVID Collaborative - קואליציית מומחים ומוסדות בבריאות הציבור ובתחומים נוספים. היא גם תממן מאמצים להגברת מודעות לחיסונים במיליוני דולרים במשך השנה, כך אמרו מנהלים בכירים בחברה.

המותג היה עמוק בתוך תהליך פיתוח הפרסומות לסופרבול, כשמינהל המזון והתרופות האמריקאי נתן את האישור הראשון לחיסון קורונה, כך אמרה מוניקה רוסטגי, סגנית נשיא לשיווק בבאדווייזר. המנהלים ראו שמחלקת השיווק תוכל לשחק תפקיד בהתגברות על היסוס לגבי חיסונים בקרב חלק מהלקוחות, הוסיפה, ואמרה: "איננו רק אחד ממותגי הבירה הגדולים אלא גם אחד המפרסמים הגדולים".

באדווייזר יכלה להשתמש בסופרבול כדי להבליט את החיסונים, אך יהיה יותר יעיל אם החברה תבצע את הקמפיין בהמשך השנה וכאשר כמות האנשים היכולים להתחסן וכמות החיסונים יגדלו, אמרה רוסטגי. אנשים גם יראו את המסר יותר בתכיפות מאשר אם באדווייזר תריץ פרסומות אחת שחיסונים יהיו הנושא שלה במהלך המשחקים, הוסיפה.

באדווייזר לא תימנע מלפרסם בסופרבול, אירוע שנתי בו המותג באופן מסורתי מקדם מודעות מרגשות הכוללות צילומים של סוסים, גורי כלבים ואמריקנה. ביום שני, באדווייזר תפרסם סרטון ברשת המשבח את עמידותם של אמריקאים בפני המגפה ואת הגעת החיסונים. הסרטון יכלול גם הודעה מטעם החברה לגבי החלטתה לצאת השנה מקאדר המפרסמים בסופרבול.

"אנו עדיין הולכים להגיע לאנשים במשך הסופרבול", אמרה רוסטגי. "זה פשוט לא הולך להיות באופן המסורתי. אנו עדיין משתמש בשיח ובסביבת העבודה של הסופרבול כדי לשלוח מסר, אך אנו גם עוזרים להיות חלק מהפתרון כדי שכולנו נוכל ליהנות מבאדווייזר קרה במוקדם או במאוחר".

לחברת־האם של באדווייזר אנהויזר־בוש, חלק מחברת Anhesuer - Busch InBev, עדיין תהיה נוכחות בולטת בסופרבול, והיא מתכננת להריץ פרסומות ברחבי ארה"ב לבאדלייט, באד לייט זלצר למונייד, מייקלוב אולטרה ומייקלוב אולטרה אורגניק זלצר, ולחברת אנהויזר־בוש עצמה. סך זמן הפרסומות של החברה יגיע לארבע דקות, כמו שהיה ב־2020, כך הודיעו בחברה.

הזמן לפרסומת של התאגיד, שמפרסם עצמו בפעם הראשונה במהלך הסופרבול, יכלול את באדווייזר ומותגים נוספים של החברה. "אנחנו לא יכולים לדבר על AB בלי באדווייזר", אמר מרסל מרקונדס, מנהל שיווק ראשי לארה"ב באנהויזר בוש, ואמר כי ייתכן שאפילו תורץ פרסומת לקליידסדיילס (Clydesdales).

אבל באדווייזר נמצאת בעמדה בה היא יכולה לוותר על הרצת מודעת סופרבול משלה ולתמוך במודעות לחיסונים במקום זה, כי החברה כל-כך מוכרת וקישרה את עצמה לערכים אמריקאים, אמר מרקונדס. בנוסף, מאמצי החברה בנושא הקורונה התקבלו טוב בשנה שעברה, אמר. הם כללו החייאת של קמפיין פרסומות "Whassup" של החברה על-מנת להזכיר לצופים לבדוק מה שלום חבריהם והמשפחה שלהם בעת הריחוק החברתי.

"אנו צריכים לעשות צעדים שהם אותנטיים למה שהמותג מייצג", אמר מרקונדס. "זה לא מתאים לבאד לייט זלצר למונייד, אבל זה מתאים לבאדווייזר".

פרסומת הסופרבול לבאד לייט זלצר למונייד, מוצר חדש במשפחת באד לייט זלצר, תשחק על הביטוי לעשות לימונדה מכל ה"לימונים" של החודשים האחרונים, אמר מרקונדס.

באדווייזר לא צפויה לרדת במכירות בגלל שהיא מדלגת על פרסומת במהלך המשחק השנה, אמרה ג'וי לו, פרופסורית עמיתה לשיווק בבית הספר לעסקים ע"ש טפר באוניברסיטת קרנגימלון. הסופרבול מעניק לבאדווייזר במה לצחצח ולשמר את המותג שלה, אך המשחק אינו נחוץ על-מנת להציג את המותג לאנשים, אמרה.

"כמה אנשים הולכים לשמוע על באדווייזר בפעם הראשונה בגלל פרסומת בסופרבול?", אמרה.

צרכנים עשויים לראות את הסרטון של באדווייזר לגבי ההחלטה לא לפרסם במשחק באותו אופן בו הם רואים פרסומות לסופרבול שמותגים רבים מעלים לרשת בימים שלקראת המשחק, אמרה פרופ' לו.

לדבריה, מנקודת מבט שיווקית, ויתור על פרסומת במהלך הסופרבול לטובת העלאת מודעות לחיסון עשוי להשתלם למותג על-ידי הגברת המודעות לבאדווייזר.

במועצת הפרסומות עדיין עובדים על הקריאייטיב לסיבוב הבא של עבודה הקשורה לחיסון הקורונה, כך אמרה ליסה שרמן, הנשיאה ומנכ"לית הקבוצה. "אני לא חושבת שאי-פעם תראה מודעה ממועצת הפרסומות שנאמר בה 'לכו תתחסנו'", אמרה שרמן. "אנו הולכים לומר, 'צאו ולמדו', ואנו מקווים שהמידע והעובדות שאנו מספקים יעזרו לאנשים להרגיש נוח ללכת להתחסן, אבל אנחנו יודעים שאנשים לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות".

עוד כתבות

רובי ארונשוילי, מייסד ומנכ"ל CYE / צילום: איל יצהר

"רק סטארט-אפים בודדים בתחום הסייבר הפכו לחברות גדולות. זה צורם"

כך אמר מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר CYE, רובי ארונשוילי, בפאנל בנושא "מה עשתה שנת קורונה לחברות הסייבר" במסגרת כנס הסייבר 2.0 של גלובס ● מנכ"ל אלרון השקעות, ירון אלעד היה דווקא חיובי יותר: "אני אופטימי כי יש גם המון חברות גדולות בתחום, כולל חברות יוניקורן"

חיסון לקורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Reuters, Dado Ruvic

הנתונים המלאים מאששים: חיסון המנה האחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון יעיל במניעת תחלואה

מהממצאים שפרסמה, החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון מנע 76.7% מהתחלואה הקשה, ואילו בהשוואת המקרים שהתרחשו 28 ימים אחרי החיסון, נמצא כי הוא מנע 85.4% מהמקרים ● הנתונים מציגים חיסון יעיל, בעיקר במניעת התחלואה הקשה ביותר, אולם הם לא משתווים לתוצאות של חיסונים קודמים

גדעון סער, יו"ר "התקווה החדשה" / צילום: עאטה עוויסאת

אם יזכה להקים ממשלה, גדעון סער ימנה שר אוצר מקצועי

יו"ר מפלגת "התקווה החדשה" גדעון סער אמר במפגש עם חברי מועצת איגוד לשכות המסחר כי בכוונתו למנות שר אוצר מקצועי, לא פוליטי, שיוכל להתרכז בשיקום המשק

אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אישור עסקת הפניקס-הלמן אלדובי: מה זה מלמד על מיזוג פסגות אלטשולר

האור הירוק מהממונה על רשות שוק ההון לאחת משתי עסקאות המיזוג הגדולות בענף הפיננסים, יביא לצמצום מספר השחקנים בפנסיה החדשה ובגמל • הוא גם מסמן שמספר השחקנים בשוק החיסכון לא קדוש

בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי

משרד השיכון: "המשך הירידה בהיקפי התחלות הבנייה עשוי לתרום לעליית מחירי הדירות"

לפי סקירה שהוציא משרד הבינוי והשיכון על ענף הדיור, רכישת הדירות המתוגברת, שלוותה בירידה בהיקפי התחלות הבנייה, הביאה לכך שמלאי הדירות החדשות העומד למכירה הלך והצטמצם במהלך השנה האחרונה בשיעור של 22%, מרמה של כ-49,200 דירות בינואר, לכ-38,400 בדצמבר

רפי ליפא וגל עמית, יועצי ההנפקה של הרץ  / צילום: תמר מצפי

חותמים בפשרה: פועלים אי.בי.אי תשלם 7 מיליון שקל בגין השת"פ ההיסטורי עם ליפא ועמית

כך תסתיים תביעה מ-2017 של בעל מניות, שטען כי שיתוף הפעולה עם צמד יועצי ההנפקות "העמיד את החברה בסיכון" ● מי שצפויות לשאת בתשלום הן חברות הביטוח, וחלקה של פועלים אי.בי.אי יסתכם בכ-110 אלף דולר בלבד

דג מת שנפלט לחוף בהרצליה במהלך אסון הזפת / צילום: עומר סלע

הפארסה שלא נגמרת: משרדי הבריאות והחקלאות נזכרו לעצור שיווק דגים למאכל בעקבות אירוע הזפת

גלובס פנה כבר ביום ראשון למשרדי הבריאות והחקלאות בניסיון לברר האם האסון האקולוגי משליך גם על מאכל דגים והאם ניתנו הוראות מיוחדות לדייגים ● כעת, נזכרו לעדכן את ההנחיות

בני גנץ / צילום: אורן בן חקון

חודש לבחירות: הדילמה של נתניהו, האתגר של לפיד, ולמה כולם מתמקדים בבני גנץ?

לקראת הבחירות, גלובס כינס פאנל של יועצות ויועצים אסטרטגיים שינתחו את התנהלות המועמדים בתקשורת • והפעם: למה ההתחזקות של בני גנץ מחזקת גם את נתניהו ואיך זה קשור ללפיד • המומחים מנתחים, מדור חדש  

ד"ר שלומית ווגמן, מנהלת הרשות לאיסור הלבנת הון / צילום: איל יצהר

מ"מ ראש רשות הפרטיות: "רגולציה על הקריפטו תפריד בין מי שלגיטימי לבין השחורים בצד השני של הגדר"

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, מ"מ ראש הרשות להגנת הפרטיות,בכנס הסייבר של גלובס: "אירועי דליפת מידע בהיקף עצום יתרחשו, אם לחברות לא יהיה תמריץ בצורת קנסות"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

יו"ר ועדת הבחירות מצפה כי היועמ"ש לא יאפשר למנוע מאזרחים להצביע

יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, פנה ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בנוגע לסגירת השמיים והחשש כי ישראלים לא יוכלו לממש את זכותם להצביע: "בטוחני שמקבלי ההחלטות יתנו דעתם למשקלה של זכות יסוד זו"

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

משרד התקשורת רוצה שהמפעילים יסכמו כללים כתנאי לביטול הפיצול באינטרנט

המשרד מתקן את המדיניות שפרסם באוקטובר האחרון ● קורא למפעילים ולספקיות האינטרנט לגבש הצעת מדף שתבטא הסכמות על אופן עבודת השוק הסיטונאי, ובהמשך לביטול הפיצול באינטרנט

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

מגמה חיובית בוול סטריט; טבע קופצת ב-6.6%, טסלה עולה ב-4%

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.3%-0.8% במדדי המניות ● מניות התעופה והקרוזים בולטות בעליות חדות ● התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.39% לאחר שמוקדם יותר עלתה לכ-1.43%

פינק אפרת - שופטת / צילום: דוברות בתי המשפט

עקב צורך דחוף בבתי המשפט: גנץ מינה את שמואל מלמד ואפרת פינק לבית המשפט המחוזי

מדובר ב"מינוי בפועל" לתקופה של שנה לאור צורך דחוף בשופטים לבתי המשפט המחוזיים, זאת בעקבות פנייתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות

Tesla 3 Standad Range / צילום: Shutterstock

האם ניתן היה לחזות את הנפילה של טסלה אתמול? לפי ברקליס הכתובת הייתה על הקיר של רדיט

בבנק ההשקעות בחנו את הקשר בין ביצועי המניה וכמות תשומת הלב המקוונת שמקבלת יצרנית הרכב החשמלי בפלטפורמות מדיה חברתית ובפורומים של משקיעים ● כך, קפיצות גדולות במספר האזכורים של טסלה ב-WallStreetBets ניבאו בדיעבד עליות במניה כמה ימים לאחר מכן

ח"כ חיים כץ במליאת הכנסת בזמן הדיון על החוק / צילום: דוברות הכנסת

אושר: משרד הבריאות יוכל להעביר לרשויות המקומיות מידע על מי שלא התחסן נגד קורונה

הכנסת אישרה את החוק לפיו משרד הבריאות יורשה להעביר מידע על מי שלא התחסן לגופים שהוסמכו לכך ● זאת במטרה לאפשר לגופים אלה לעודד אנשים להתחסן, במסגרת פנייה אישית לאותו אדם

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוסי מסה

אבן קיסר מסכמת את 2020 עם ירידה בהכנסות וברווח; צופה צמיחה ב-2021

אבן קיסר, המייצרת משטחי קוורץ המשמשים לאמבטיות ומטבחים, רשמה בשנת 2020 הכנסות של כ-486 מיליון דולר, ירידה של 10.9% בהשוואה ל-2019, זאת על אף שההכנסות ברבעון האחרון היו גבוהות ב-2.3% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו בכ-137 מיליון דולר

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי

האחים זלקינד מצטרפים לנחמיאס ברכישת השליטה בדסק"ש

בעלי השליטה בחברת אלקו מציעים לרכוש 27%-29.8% ממניות דיסקונט השקעות תמורת כ-400 מיליון שקל

לואיס ברוג'ה / צילום: גלובל אקס

"רק שליש מתשתית המיחשוב בעולם עברה לענן - יש עוד הרבה מקום לצמיחה"

כך לדברי מנכ"ל GlobalX לואיס ברוג'ה בכנס "סייבר 2.0" של גלובס ● לדבריו, "ההוצאה העולמית על סייבר תזנק ל-200 מליארד דולר עד 2024"

אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ברקת אישר, ומיזוג הלמן אלדובי לתוך הפניקס צפוי לקרות ביום ראשון

קבוצת הביטוח תשלם 275 מיליון שקל עבור מלוא מניות הלמן אלדובי, והיא תמכור את פעילות הפנסיה החדשה הנרכשת למיטב דש עבור 45 מיליון שקל

דיזנגוף סנטר אחרי הסגר האחרון / צילום: כדיה לוי

האינפלציה מרימה ראש: האם ישראל תצטרף למגמה העולמית של עליות מחירים

האינדיקטורים הכלכליים בארץ ובעולם מצביעים על התאוששות מהירה יחסית מהמשבר ועל עלייה בציפיות לאינפלציה ● בעולם כבר מרגישים עליות מחירים, בארץ נראה שרשתות השיווק יתקשו להעלות מחירים בשיעור חד