גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמנכ"ל פייסבוק ישראל מגיב לראשונה לחרם המפרסמים

גיא מייבום הוא סמנכ"ל לקוחות, סטארט-אפים וטכנולוגיות בפייסבוק ישראל ● "יש עבודה רבה לפנינו, וחשוב להבין שזו משימה מורכבת מאוד ושנעשות גם טעויות"

גיא מייבום, סמנכ”ל לקוחות, סטארט-אפים וטכנולוגיות, פייסבוק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
גיא מייבום, סמנכ”ל לקוחות, סטארט-אפים וטכנולוגיות, פייסבוק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הזירה

השוק הישראלי: "פייסבוק ישראל עובדת במספר זירות, אני והצוות שלי מתמקדים בסטארט-אפים ישראליים שפונים לצרכני קצה ולעסקים קטנים, ועוזרים להם משלב יעילות המדיה והפרפורמנס (קריאייטיב, מדידה, הטמעות טכניות מורכבות) דרך המיתוג ובניית אסטרטגיית השיווק, עד לפיתוח מוצרים נוספים, אסטרטגיות עסקיות שונות הגדרת קהלים ויצירת קהלים חדשים, ואפילו תמחור המוצר או הרחבה שלו כדי לייצר ערך לצרכנים פוטנציאליים נוספים. בין הלקוחות של המשרד נמצאות בין השאר וויקס, פייבר, לייטריקס, למונייד שהגישה עכשיו תשקיע להנפקה בארה"ב, ג'ויטיונס ועוד.

"השוק הישראלי תמיד היה מומחה בסייבר ובחברות שמוכרות לתאגידים, אבל גם בתחום הגיימינג וה-AdTech. למעט מספר קטן של חברות, רוב השוק נשאר מאחור בכל הקשור לתחומים שפונים ישירות לצרכן הסופי ולעסקים קטנים, בין היתר כי יזמים ומשקיעים בארץ באופן מסורתי נרתעו מהתחום. צריך לזכור שלפרוץ לשוק הגלובלי מישראל זו לא משימה פשוטה, והיא מחייבת השקעה יחסית נרחבת והבנת קהלי יעד שנמצאים ביבשות אחרות. בשנים האחרונות המגמה התחילה להשתנות והופיעו מגדלורים בתחום כמו אלה שהזכרתי קודם, אבל גם ויה, מאנדיי, אקו ועוד הרבה שהגבירו את הביטחון והאמונה שאפשר לשווק בהצלחה מוצר גלובלי מישראל. זה עדיין תהליך, אבל יותר יזמים ויותר קרנות נכנסים לתחום, והמגמה בהחלט חיובית. פתאום ישראל הופכת להיות מעצמה של חברות בינלאומיות חזקות שהשם שלהן מוכר לצרכנים באינספור מדינות - ואנחנו נמצאים במקום מרכזי במהפכה הזו.

החיים עצמם: "אחד האתגרים הגדולים בחיי היומיום שלי כאיש מקצוע, של פייסבוק כפלטפורמה ושל הלקוחות שלנו - הוא מדידה. חברות B2C נסמכות על שיווק שמוביל למכירות ולא מובלות על-ידי מכירות שמתבצעות על ידי אנשי מכירות. השאלה של איך מודדים נכון את המאמצים השיווקיים, ואיך יודעים מה האפקטיביות של כל דולר היא קריטית, ויש לה משמעויות אדירות על השורה התחתונה של סטארט-אפ. כל טעות במדידה משמעותה שהכסף הלך למקומות לא נכונים.

"בפייסבוק זו שאלה שמעסיקה אותנו כל הזמן: איך אנחנו יכולים להבטיח שהדולר השולי שכל סטארט-אפ משקיע אצלנו בפלטפורמה הוא הכי אפקטיבי עבורו. ההסבר לזה בצורה הכי פשוטה - אנחנו רוצים לוודא שכל דולר שיוצא על שיווק מחזיר את עצמו ומייצר לסטארט-אפ רווח. כדי לתת ללקוחות שלנו שקיפות מלאה על אפקטיביות הקמפיינים שלהם, פיתחנו בפייסבוק בישראל מתודה שנשענת על כלי של Lift שנותנת תמונה מדויקת ללקוחות לגבי המכירות שנוצרו להם כתוצאה מקמפיין. זה ממחיש בצורה מצויינת שאם לא היינו מפעילים את הקמפיין הספציפי הזה המכירות לא היו קורות.

"אנחנו מעודדים לקוחות להסתכל ככה על כל מאמץ שיווקי שלהם: לראות האם הניצול הנוכחי של התקציב מביא את המספר הגבוה ביותר של מכירות נוספות. בהרבה מאוד מקרים הסטארט-אפים מגלים שהמודל בו הם השתמשו היה לא מדויק ויש צורך לשנות את תמהיל השיווק בין הערוצים. כשהתוצאות מה lift בפלטפורמה שלנו לא טובות, אנחנו חוזרים לשולחן העבודה. לא מוותרים לעצמנו. בודקים מה לא עבד ומה אפשר לשפר לפני שהקמפיין ממשיך. הדבקות שלנו ביצירת ערך אינקרמנטלי ללקוחות שלנו, הובילה גם למקרים שבהם יעצנו ליזמים לא לפרסם בפייסבוק בהיקפים שאותם הם תכננו, אלא בהיקף נמוך יותר. לקוחות מאוד מעריכים את צורת ההסתכלות הזאת".

המתחרים: "יש תחרות עזה והיא משפרת אותנו ולרוב לקוחות שלנו ישלבו בין פלטפורמות. המתחרים שלנו הם למעשה כל הפלטפורמות הדיגיטליות שפונות לשווקים הבינלאומיים, דוגמת גוגל, סנאפ וטיקטוק. אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק הוא ה- reach היכולת להגיע כמעט לכל האנשים הרלוונטיים למוצר שלך, גם אם הם לא בהכרח חיפשו אותך או פתרון דומה. האתגר הגדול שלנו היא לגרום לאותם אנשים להתעניין בהצעת הערך של הלקוחות שלנו מתוך חוויית הגילוי בפיד שלהם ולהניע אותם לפעולה".

על הלקוח הישראלי: "סטארט-אפים ישראלים בתחום ה-B2C בדרך כלל יהיו עם טכנולוגיה מאוד מגניבה שכולנו יכולים להשתמש בה ביומיום, יהיו ממוקדים בצמיחה, בשיווק מבוסס תוצאות ובהחזר מדיד של ההשקעה שלהם - ROI. זאת בהשוואה, למשל, לסטארט-אפים אמריקאיים שבתחילת דרכם בדרך כלל ממוקדים יותר בבניית מותג. הישראלים זזים מהר ומחליטים מהר - לפעמים זה לטובה ולפעמים זה לרועץ. מספיק לראות מה יצא מישראל בשנים האחרונות: וייז, ג׳ויטיונס, פייבר, לייטריקס - הן רק כמה דוגמאות".

מה שקורה עכשיו: "אם עד עכשיו אנחנו והלקוחות שלנו התמקדנו בלוודא שהמוצר של הלקוחות שלנו מתאים לשוק שאליו הם פונים, עברנו להתמקד ב-Situation Market Fit, כלומר עד כמה המוצר מתאים לסיטואציה שנוצרה בעקבות הקורונה. יש חברות שהפתרונות שלהם קשורים בשהייה בבית, שהמצב החדש התאים להן כמו כפפה ליד, ויש כאלה, למשל בתחומי תיירות ותחבורה, שנפגעו מאוד, והרוב הגדול נמצאות בתווך שבין שני הקצוות.

"אם עד עכשיו היינו רגילים לעבוד עם לקוחות שרק רצו לטרוף את העולם, נוצרו שני סוגי לקוחות - אלה שרצו למצות את הפוטנציאל של המצב ואלה שרצו לעצור ולחשוב. בכל מקרה זה חייב אותנו ליצור דיון פרואקטיבי עם כולם על בסיס שתי שאלות מרכזיות: איזו התאמה צריך לעשות בהצעת הערך לאור המצב ואיזה שינוי צריך לבצע במודל העסקי. למשל, לשנות מיקוד גיאוגרפי משוק שכרגע נמצא בסגר ובמשבר, לשוק שכבר מתאושש וליצור עבורו קמפיין חדש - כל זאת מבלי ליסוע לחו"ל, מבלי לפתוח שם משרד. דוגמא אחרת היא שינוי במוצר. יש לנו לקוח בתחום הבידור שעיקר ההכנסות שלו היו מפרסום, שנפגעו מאוד מהמשבר. יחד איתו פיתחנו מודל הכנסות חדש ממכירת מוצרים מהתוכן שהוא מייצר (content to commerce)".

מהלך שיווקי שאתה גאה בו: "זו שאלה מכשילה, כי אני גאה בהרבה מהלכים שיוצאים מהאקו-סיסטם הזה. אבל אם צריך לבחור אחד ספציפי, הייתי בוחר בקמפיינים של לייטריקס, שבאמצעות סרטוני וידאו של שלוש-חמש שניות בפיד, מצליחים להסביר לצרכנים אילו שימושים יצירתיים של עריכת תמונה ווידאו אפשר לעשות באמצעות המוצרים שלהם. שווי השוק שלהם מוערך ביותר ממיליארד דולר, ואני כמובן לא זוקף את זה רק לטובת פייסבוק, אבל זה ממלא אותי גאווה מיוחדת.

"בשנתיים האחרונות יצרנו מהלך שיווקי במסגרתו הסברנו ללקוחות את הערך האדיר משימוש נכון בסיגנלים שקורים אצלם באתר או באפליקציה, ואיך שימוש נכון באלו יכול לשפר באופן חד-חד ערכי את התוצאות העסקיות שלהם מהעבודה על פייסבוק. זה היה כרוך בסדנאות, כנסים ובעבודה שוטפת של מהנדסי השיווק שלנו עם מהנדסי הלקוח. אבל היום לקוחות שלנו יודעים להפיק ערך גבוה יותר מהפעולות שקורות אצלם במוצרים".

מהלך שהיית רוצה למחוק: "בחברה הקודמת שעבדתי בה, פנטומיק, שעסקה בקזו'אל גיימינג,היינו מריצים קמפיינים של ריטרגטינג - קמפיינים ממומנים להשבת לקוחות שכבר ביקרו באתר,בלי לבדוק מתודולוגית את הערך האינקרמנטלי של אותם לקוחות על שורת ההכנסות. הוצאנו לא מעט כסף כשאמנם ההחזר על ההשקעה היה נראה גבוה, אבל הוא לא נמדד באופן אינקרמנטלי. זה הרגל שמאפיין חברות רבות. בהמשך, בפייסבוק, הבנתי את הטעות בגישה זו".

פוליטי

"אני רוצה להתייחס לנושא סופר אקטואלי שכולם מדברים עליו: הפוסט של טראמפ בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד. ברור לי שאין מצב שאני עובר ראיון כרגע בלי לדבר על זה. אז ככה: הפוסט הזה נבדק בקפידה ולא הוסר מאחר והמדיניות של פייסבוק בתחום ההסתה לאלימות מאפשרת התייחסות לשימוש בכוח מצד המדינה. גם אנחנו ממש לא מסכימים עם הדרך שבה הוא דיבר על הנושא, אנחנו מאמינים שאנשים צריכים לדעת מה הפוליטיקאים שלהם אומרים - במקרה הזה שהממשלה שלהם נערכת לשימוש בכוח.

"אנו כמובן מכבדים את החלטות המפרסמים, גם אם לא מסכימים איתן. יש לנו אפס סובלנות לתכנים של דברי שנאה, וההשקעה שלנו בבינה מלאכותית הובילה לכך שכמעט 90% מתכני דיבור שנאה מוסרים מהפלטפורמה עוד לפני שמשתמשים מדווחים לנו עליהם. יש לנו עבודה רבה לפנינו, וחשוב להבין שזו משימה מורכבת מאוד ושנעשות גם טעויות. אגב, ממש לפני כמה ימים יצא דוח האיחוד האירופי שהצביע על כך שפייסבוק טיפלה ביותר דיווחים על תכני שנאה תוך 24 שעות, מהר יותר מאשר טוויטר ויוטיוב. זה קשור לכך שאנו משקיעים מיליארדי דולרים בכל שנה, בכדי לשמור על ביטחון הקהילה שלנו ועובדים באופן שוטף עם מומחים חיצוניים כדי לבדוק ולעדכן את המדיניות שלנו. פתחנו את עצמנו לביקורת של ארגוני זכויות אזרח ואסרנו פעילות של 250 ארגוני עליונות לבנה בפייסבוק ואינסטגרם. אין ספק שזה אתגר משמעותי שכל חברות האינטרנט מתמודדות איתו ואנחנו נמשיך להשתפר״.

"אני רוצה גם להתייחס לבחירות הצפויות בארה"ב בנובמבר הקרוב: פייסבוק החליטה שתאפשר למשתמשים לחסום תכנים - אם אני משתמש בפייסבוק בארה"ב ולא מעוניין לראות תכנים פוליטיים וחברתיים בפיד שלי לאורך תקופת הבחירות, אוכל 'לכבות' את החשיפה אליהם. זהו מהלך שמצטרף לעוד מספר צעדים עליהם הכרזנו כחלק לקראת הבחירות: הדיסקליימר, למשל, שמציג מי מימן כל קמפיין ימשיך להופיע גם כשהקמפיין ישותף וכל משתמש יוכל לעקוב אחר היקף ההוצאות של הקמפיינים הפוליטיים בספריית הפרסומות שלנו. במקביל, לאור ההצלחה של מרכז המידע שפתחנו עם פרוץ מגיפת הקורונה, החלטנו להקים מרכז מידע לבוחר שיאגד את כלל המידע הרלוונטי למצביעים - ובשאיפה יוביל לכך שיותר אנשים ייצאו להצביע".

הגלגול 

"בזמן הלימודים בתוכנית פכ"מ באוניברסיטה העברית (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) עבדתי בבנק ישראל בתור עוזר מחקר לפרופ' רפי מלניק, ששימש חבר בוועדה המוניטרית. התלבטתי מה אעשה כשאהיה גדול. שוחחתי עם יזם בתחום ההיי-טק, אמיר לב מקומטאץ', שאמר לי שאני צריך לעבוד בתחום שהמדינה הכי טובה בו. אז הלכתי לחפש עבודה בהיי טק (לא משימה פשוטה לילד ירושלמי). ככה התגלגלתי לפנטומיק. אחרי רצף של ראיונות התקבלתי להיות אנליסט, גדלתי שם עד שהובלתי חלק משמעותי בשיווק. הייתי לקוח של פייסבוק וככה הגעתי לפייסבוק".

מודל להערצה: "אחותי הקטנה נגה. היא אחות בשיבא בטיפול נמרץ לב ילדים: מצילה חיים פשוטו כמשמעו מסביב לשעון (ובתקופה האחרונה טיפלה בחולי קורונה מונשמים). עם כל מה שפייסבוק מתמודדת איתו כשאני מסתכל עליה אני מבין שהאתגר האמיתי הוא אצלה. בואו, אני לא באמת מציל חיים".

מי פתח לך את הדלת: "אלעד קוז'יקארו, שהיה סמנכ"ל שיווק בפנטומיק. הוא לקח אותי כשלא הכרתי אף מושג בתחום, האמין בי ועזר לי ללמוד ולגדול". 

על רגל אחת

תפקיד: סמנכ"ל; גיל: 34; מגורים: ת"א; מצב משפחתי: נשוי + 2; מיקום החברה: שרונה, ת"א; לקוחות בולטים: Lightricks ,Monday ,Fiverr, Lemonade, eToro, Joytunes, First media

המספרים מדברים

2.9 מיליארד אנשים משתמשים בכל הפלטפורמות של פייסבוק.

פייסבוק ישראל עובדת עם מאות סטארט-אפים ישראלים באופן צמוד, והצוות של מייבום
מטפל בעשרות לקוחות בכל רגע נתון. "השוק צומח בעשרות אחוזים משנה לשנה וגודל
השוק הפוטנציאלי לסטארט-אפים הוא אינסופי - סטארט- אפ יכול לכבוש מדינה אחר
מדינה ו'לתפוס"' נתח שוק משמעותי. לכן אין כמעט גבול לגודל השוק הפוטנציאלי של
קמפיינים גלובליים לחברות ישראליות".

מעל 300 עובדים במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב עובדים על כ-20 פרויקטים ביניהם פייסבוק לייט, נובי ועוד.

עוד כתבות

גדעון ורטהייזר וצמרת סיוה בפתיחת המסחר אתמול בנאסדק / צילום: נסדק

סיוה עקפה את התחזיות ברבעון וצמחה ב-28% בהכנסות

ההכנסות של חברת הטכנולוגיה הישראלית הסתכמו ב-23.6 מיליון דולר ● בשורה התחתונה, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-12 סנט, בזמן שהאנליסטים ציפו רק לרווח של 4 סנטים למניה

ישראל כ"ץ, בנימין נתניהו, בני גנץ / צילום: עדינה ולמן-דוברות הכנסת, AP, אוליביה פיטוסי-הארץ

הבחירות אולי יידחו (בינתיים) אבל הכאוס התקציבי נשאר כשהיה

הצעה של סיעת דרך ארץ, לפיה מועד אישור התקציב יידחה ב־100 ימים, זוכה לתמיכתו של ראש הממשלה נתניהו ● אך כפי שהוכיחה היום המחלוקת בין נתניהו לגנץ, גם אם החוק יעבור, הצדדים יתקשו להגיע להסכמה על התקציב

חדר עסקאות של אחד מבנקי ההשקעות בתל אביב / צילום: Dan Balilty, Associated Press

שוק ההון הישראלי לא נותן לקרנות הנאמנות את משקלן הראוי

מגפת הקורונה חשפה את חולשתה הבסיסית של תעשיית הקרנות, שלא התחילה היום ● שיעור קרנות הנאמנות בישראל מתוך סך הנכסים הפיננסיים נמוך מאוד בהשוואה לעולם ● הכותב הוא מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, שמנהל, בין השאר, גם קרנות נאמנות

חנויות סגורות בנמל תל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

גל שני של חוסר אמון: מדד אמון הצרכנים בכלכלה הישראלית רשם שפל חדש

המדד ירד למינוס 30% ● הנתון ליולי שלילי במידה משמעותית יותר מזה של חודש יוני שעמד על מינוס 23% ומהנתון לחודש מאי שעמד על מינוס 14%

יש ירידה של סביב 15% במכירי השכירות במשרדים - האתגרים של ענף הנדל״ן / צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב, שאטרסטוק

עתיד שוק המשרדים: האם הגיע הזמן לצאת מתל אביב?

הקורונה שולחת ארגונים שלמים לעבודה מרחוק ומאיימת לשנות את כל מה שחשבנו על שוק המשרדים ● מומחים מנתחים: איך ייראו אזורי התעסוקה העתידיים, האם הטבות מס יכולות לסייע לחזרה לעבודה ואיך ייראה הענף ביום שאחרי ● בונים מחדש – האתגרים של ענף הנדל"ן, כתבה ראשונה בסדרה

יפעת שאשא ביטון, וועדת הקורונה היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שאשא-ביטון: "חשבתם שהשמיים ייפתחו בעוד שישה ימים? תחשבו שוב"

תאריך יעד לפתיחת השמיים כבר יש, ה-16 באוגוסט, אבל מתווה עדיין אין. או שיש אבל הוא לא הוצג ● חוץ מאי ודאות, לא נראה קו המנחה כרגע את אופק השמיים ● התאחדות סוכני הנסיעות: "אי אפשר להגיד שהשמיים נפתחים ובזה להשתיק אותנו"

מגדל שלום, ת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מגדל שלום כמשל: מה קרה למחירי שכירות המשרדים בימי הקורונה?

איך משפיעה הקורונה על גורד השחקים הראשון שהוקם בישראל, מתי יגיע המבחן האמיתי של המגדל ומה אומרים המתווכים על מחירי השכירות ● בונים מחדש – האתגרים של ענף הנדל"ן 

הנשיא טראמפ עומד ברקע פסלי ראשי הנשיאים של ארה"ב, של הר ראשמור המפורסם / צילום: Alex Brandon, Associated Press

גדולי האומה? בבית הלבן ביררו איך מוסיפים את טראמפ להר ראשמור

על פי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", עוזרים בבית הלבן פנו למושלת דרום דקוטה כדי לברר מהי הפרוצדורה ● בהר ראשמור חקוקים מזה כ-100 שנה פרצופיהם של הנשיאים וושינגטון, ג'פרסון לינקולן ורוזוולט

הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים

משטרת אילת תבדוק את הנכנסים לעיר כדי לאתר מפרי בידוד

הבדיקות ייעשו במחסום הכניסה לאילת וברחבי העיר על ידי בדיקת תעודות זהות בהשוואה לנתונים של משרד הבריאות ● חולים מאומתים שייתפסו יקבלו קנס בגובה 5,000 שקל

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

מגמה מעורבת בוול סטריט: הנסאד"ק מאבד 1%; הזהב והנפט מטפסים

המסחר באירופה ננעל בעליות ● הזהב פותח את השבוע בעלייה של 0.8% לרמה של 2,044 דולר לאונקיה ● סיוה הציגה דוחות טובים לרבעון השני

דיון בוועדת הביקורת ברכש גומלין / צילום: יח"צ

"רכש גומלין והעדפת תוצרת הארץ זו הדרך היחידה לייצר מקומות עבודה"

כך אמר היום נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, בדיון שהתקיים בוועדה לענייני ביקורת המדינה על פעולות הממשלה ליישום רכש גומלין ● הדיון מתקיים בעקבות חשיפת "גלובס" כי קיימת מחלוקת בין משרד האוצר למשרד הכלכלה סביב הסעיף במכרזי מדינה

בני גנץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

גנץ: "נאפשר כניסת פועלים מהרצועה אם יוחזרו השבויים והנעדרים"

את הדברים אמר בישיבת ועדת החוץ והביטחון ● עוד התייחס לחוק הגיוס ולאיראן ● יו"ר הוועדה האוזר התריע מסכנה ביטחונית אם נלך לבחירות

בנימין נתניהו / צילום: צילום מסך

כנס ראשי רשויות למיגור הקורונה: "ניהול דיפרנציאלי הוא המפתח להצלחה"

לאחר שהממשלה הכריזה על אימוץ מודל ה"רמזור" במסגרתו סמכויות בניהול משבר הקורונה יועברו לרשויות המקומיות, מתקיימת היום "הוועידה הלאומית ליישום המודלים למיגור הקורונה" ● נתניהו: "עד שיימצא החיסון, אנחנו בונים אופציה של קטיעת שרשרת ההדבקה באמצעות פיקוד העורף"

קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב

אל על: מוכנים לפגוש את הקונה ולא את נציגיו; דורשים מענה להליך שהתקיים נגד האב בארה"ב

אחרי שורה של תכתובות מקבלים באי כוחו של הקונה מכתב מבא כוחה של אל על ובו הסכמה לפגישה ● במכתב מבקשת אל על לקבל תשובה להליך שהתקיים בין חברת שירותים רפואיים שבבעלות קני רוזנברג שלפי הטענה "גרמה לצדדים שלישיים להגיש תביעות כוזבות לקבלת כספים מהמדינה"

הקבלנים משוועים לעובדים, אבל המובטלים לא באים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

הקבלנים משוועים לעובדי בניין, אז למה המובטלים לא באים?

משבר הקורונה הותיר עשרות אלפי ישראלים ללא עבודה • המחסור התמידי בידיים עובדות בענף הבנייה החריף אף הוא כי רק מחצית מהפועלים הפלסטינים מגיעים לעבודה • אז למה המובטלים לא נוהרים?

חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP

42 סטודנטים נשלחו לבידוד אחרי שאותרה חולה במבחני מועצת רואי החשבון

סטודנטית, שחשה ברע במהלך הבחינה שהתקיימה בשבוע שעבר, אובחנה אתמול כחולת קורונה ● בחינה נוספת של מועצת רואי החשבון תתקיים כמתוכנן בשבוע הבא

ראש ממשלת ניו זילנד, ג’סינדה ארדרן / צילום: Mark Baker, Associated Press

ראש נקי לפני הבחירות: ניו זילנד חיסלה את הקורונה

בזמן שנבחרי הציבור בניו זילנד נערכים לבחירות שיתקיימו בספטמבר, הממשלה יכולה לרשום הישג ממנו מתפעל העולם כולו: חיסול מוחלט של הקורונה ● זה מה שיכול ללמוד העולם מניו זילנד, ומה שעליה לעשות כדי למנוע התפרצות חוזרת של המגפה

מני מזוז / צילום: אוריה תדמור

בג"ץ ביטל את הריסת בית המחבל; נתניהו: "דורש דיון נוסף בהרכב מורחב"

בג"ץ קיבל היום את עתירת משפחת המחבל, שהרג את הלוחם עמית בן יגאל, וביטל את צו ההריסה שהוצא לביתו ● השופט מזוז: המדינה לא מייחסת לאישה ולילדי המחבל מעורבת כלשהי ● נתניהו: "החלטה אומללה של בג"ץ"

איתן אייזנברג / צילום: אריק סולטן

רציו פטרוליום: קידוח האקספלורציה טנג'ר-1 בגיאנה יצא לדרך

מהשותפות נמסר כי הקידוח צפוי להתבצע בעומק מים של כ-2,900 מטר, להגיע לעומק כולל של כ- 8,000 מטר וצפוי להימשך כ- 3 חודשים ● תקציב הקידוח נאמד בכ-70 מיליון דולר

בניין קמהדע / צילום:יחצ

קמהדע תחל בניסוי בנוגדנים ממחלימים לטיפול בחולי קורונה

עד היום נוסה המוצר רק במקרה אחד של טיפול חמלה ● המשתתפים במחקר הנוכחי כולם מאושפזים עם דלקת ריאות אך אינם מונשמים ● במהלך הרבעון הנוכחי, מתכננת החברה פגישה עם רשות המזון והתרופות האמריקאית, כדי לתכנן ניסוי המשך למוצר במהלך 2021