הנקראות ביותר

המקטע הצפוני של כביש 6 מיקנעם למחלף תל קשיש ייפתח לתנועה ב-14 בנובמבר

אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח

המקטע החדש של כביש 6 - מחלף תל קשיש / צילום: יח"צ
המקטע החדש של כביש 6 - מחלף תל קשיש / צילום: יח"צ

המקטע הצפוני של כביש 6 מיקנעם למחלף תל קשיש ייפתח לתנועה ביום 14.11.18 - כך החליטו אמש (ב') חברת כביש חוצה ישראל המנהלת את הפרויקט ונציגי משרד התחבורה והחשכ"ל.

אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם (1.7 ק"מ) בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח.

מקטע ראשון זה הוא חלק מפרויקט רחב להארכת כביש 6 צפונה המורכב משני מקטעים וכולל סלילת 21 ק"מ של כביש מהיר, כריית 3 מנהרות כפולות (יקנעם, רכסים ואיבטין) ובניית שני מחלפים מערכתיים.

עם פתיחת המקטע השני - ממחלף תל קשיש למחלף סומך - יושלם הפרויקט, ותתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 ק"מ מבאר-שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים. 

פתיחת המקטע השני צפויה ברבעון הראשון של שנת 2019. 

חברת כביש חוצה ישראל היא זרוע ביצוע של הממשלה לניהול פרויקט זה, המבוצע בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. לחברה יש ניסיון בניהול ובביצוע פרויקטי תשתית תחבורה מורכבים ורחבים, ובין היתר היא מנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, הקמתו של כביש 6 והארכתו צפונה ודרומה ועוד.

המקטע החדש - יקנעם-תל קשיש - מנוהל על-ידי הזכיין, חברת 6 חוצה צפון בע"מ, ומיום פתיחתו לתנועה הנסיעה בו תחויב בתשלום אגרה.

יודגש כי מנויי כביש 6 בזיכיון דרך ארץ לא ייחשבו מנויים של חברת 6 חוצה צפון בע"מ, אלא אם יירשמו במיוחד ובאופן נפרד כמנויים לזיכיון זה .

דני שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל, מסר: "הכביש ייפתח לתנועה, לפני המועד החוזי, כשהוא עומד בכל מבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. אנו ממשיכים במרץ את הקמת המקטע השני אשר יאפשר בקרוב הגעה עד צומת סומך. שני המקטעים יחדיו יקצרו את זמני הנסיעה למרכז, יקלו את הפקקים וישפרו את איכות החיים של תושבי הצפון".

חוסאם בשארה, יו"ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, מסר: "חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. ניסיונה הרב של החברה והתמחותה בפרויקטים זכיינים אפשרו לה לנהל את הפרויקט הנדון ביעילות, תוך שהיא מקפידה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות
לכתבה הקודמתנמשכת תזוזת הבכירים בתע"א: הסמנכ"לית לתקשורת פורשת