גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קניות באינטרנט

עוד כתבות

סניף של זארה / צילום: שאטרסטוק

קבוצת האם של זארה תסגור כ-16% מהחנויות הקיימות שלה ותתמקד במכירה באונליין

החברה הספרדית צפויה לסגור כ-1,200 חנויות קטנות שמהוות כ-5% מסך המכירות שלה • במקביל בחברה הציבורית רוצים להגדיל את נתח הפעילות באונליין מ-14% בשנה החולפת לרבע מהמכירות ב-2022

שופרסל / צילום: תמר מצפי

תקלת תקשורת באפליקציית הקניות של שופרסל משבשת את פעילותה

תקלת תקשורת באפליקציית הקניות אונליין של שופרסל גורמת ל"קשיים בביצוע פעולות" ו"איטיות רבה" • שופרסל: "מדובר בתקלה נקודתית והיא מטופלת"

נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק

האגיס, ניקול ולילי עד הבית: קימברלי קלארק הקימה אתר אונליין שעוקף את הסופרמרקט

נכון להיום המוצרים נמכרים באתר של קימברלי קלארק אך ורק בצורה של מארזים שכוללים מגוון מוצרים ומחיריהם נעים בין 135 שקלים ל-200 שקל, והם לא ניתנים להרכבה או לשינוי

איקאה בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אותם בעלים, אותה כתובת: מי באמת מחזיק באתר האינטרנט שמוכר את מוצרי איקאה?

באיקאה ישראל טוענים כי ספק חיצוני אחראי להזמנת מוצרי הרשת דרך האינטרנט • אך בדיקת "גלובס" מעלה כי האתר רשום על שם מנהלת בכירה באיקאה, בכתובת של מטה החברה • וגם: מדוע הופסקה פעילות האתר לפני כחודש?

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

צוקרברג משיק פלטפורמת קניות לעסקים קטנים בפייסבוק: "תתמודד עם ההלם הכלכלי של הקורונה"

החנויות הווירטואליות יופיעו בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של העסקים, ובסופו של דבר גם ביישומי המסרים מסנג'ר ו-וואטסאפ • צוקרברג: הלקוחות יוכלו לבדוק באמצעות מציאות מדומה דברים כמו משקפי שמש ואיפור או איך ריהוט ייראה בחדר שלהם

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בלעדי הקורונה עושה טוב לאי-קומרס: זינוק במספר המוכרים הישראלים ב-eBay

לפי נתונים שהגיעו ל"גלובס", חלה ב-eBay עלייה של 40% במספר המוכרים הישראלים באפריל לעומת מרץ • לפי הערכות, היקפי המכירות של הישראלים באתר ברבעון הראשון הסתכמו בעשרות מיליוני דולרים • המדינות שלהן הישראלים מוכרים הכי הרבה: ארה"ב ובריטניה

מדף בקבוקי פלסטיק של קוקה קולה / צילום: תמר מצפי

בלעדי חודש אחרי שהתחילה למכור ישירות לצרכן: קוקה-קולה ישראל תגבה תשלום על המשלוח

החברה המרכזית למשקאות תעבור לגבות 30 שקל למשלוח, אך תמשיך להציע משלוח ללא עלות ברכישות מעל 250 שקל • במקביל, בחברה עברו להציע מוצרים במארזים קטנים יותר

מתכוננים לפתיחת קניון עזריאלי בירושלים / צילום: תמונה פרטית

מסתגרים וקונים: כך משבר הקורונה הזניק את הרכישות המקוונות

שב"א, המפעילה את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל, מגלה כי הנתון הנמוך ביותר נרשם בסוף השבוע שבין ה-10 ל-11 באפריל, במהלכו ההוצאות עמדו על מחצית מההוצאות לעומת סוף השבוע ה"רגיל" האחרון שנרשם לפני פרוץ המשבר בישראל

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

דוח האינטרנט על תקופת הקורונה: אתרי משלוחי המזון הפכו ללהיט

הדוח, שחובר בבזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, קובע כי אתרי האוכל הם המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה; המפסידים הגדולים הם אתרי הסחר הבינלאומיים; ו"המלכה" של תקופת הקורונה היא - איך לא - אפליקציית זום

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יח"צ

בלעדי אלקטרה צריכה מבטלת את חטיבת האיקומרס שהקימה לפני פחות משנה

בימים האחרונים הוסרו המוצרים שמכרה אלקטרה צריכה בחנויות שלה של ספקיות חיצוניות, ונותרו רק מוצרים שאלקטרה צריכה משווקת, מייצרת או מייבאת בעצמה

ג'ף בזוס   / צילום: רויטרס

אמזון הכתה את תחזית ההכנסות, אך הקורונה פגעה ברווח; "התקופה הכי קשה שאיתה אנחנו מתמודדים"

החברה הציגה צמיחה של 26%, וההכנסות שלה הסתכמו ב-75.5 מיליארד דולר • אמזון נחשבת לאחת המרוויחות הגדולות מהקורונה • המניה צונחת בכ-5% במסחר המאוחר

חבילות בדואר/ צילום: מיכל רז־חיימוביץ'

הקלות לחוד ועסקים לחוד: המשק מתקשה לחזור לשגרה - והציבור מתרגל לקנות אונליין

בעוד המסחר במרחב הציבורי מתקשה להתאושש למרות ההקלות, בתקופה זו נרשמה צמיחה של 250% בכמות העסקאות מרחוק • אם בתחילה היה זה המזון שכיכב, הרי שכעת ביגוד, הנעלה ואפילו שירותי קוסמטיקה זוכים לעדנה צרכנית • האם הרגלי האונליין יישארו גם ביום שאחרי?

בין בתי העסק שמקבלים את תו הזהב של שופרסל / צילום: אתר שופרסל

תווי השי לחג לא התאימו את עצמם למציאות: לא ניתנים למימוש בקניות מקוונות

מנכ"ל חברת ועדים: "מנפיקי התווים ניסו לשוות להם טכנולוגיה מתקדמת לפיה ניתן לממשם גם באמצעות הטלפון הנייד, אך למעשה התווים החדשים לא שונים מתווי הנייר" • מנכ"ל מועדון אשמורת, ארי שטיינברג: "לרשתות יש אינטרס שאנשים יבואו לחנויות"

שומרים על מרחק בטוח בתור למכולת שכונתית בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

ירידה בקניות ברשתות המזון לקראת פסח; זינוק ברכישות האונליין

יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי בשבוע שלפני החג היה יום שני שעבר, במהלכו גיהצו הישראלים ברשתות המזון 177.66 מיליון שקל • אותו יום גם היה השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון, ובמהלכו בוצעו רכישות בסכום כולל של 27.25 מיליון שקל

אייל מליס, יורם שגיא, אייל דרור, יוני שסטוביץ / צילום: יוסי זמיר, יונתן בלום, סיון פרג', יח"צ

יצרניות המזון בונות כביש עוקף לרשתות, והוא כאן כדי להישאר

הציבור ממעט ביציאה לחנויות, וזמני המשלוח מרשתות השיווק ארוכים וממושכים - ומתקרבים לשלושה שבועות • המציאות הנוכחית ניפצה את המחסום שהיה לחברות המזון הגדולות בשל יחסיהן עם הקמעונאיות, והן מנסות עתה להגיע ישירות לצרכן

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

האוכל יגיע אחרי החגים? מה עומד מאחורי תורי הענק למשלוחים מהסופר, ולמה אין לזה פתרון

שילוח ההזמנות לבתים הוא דווקא החלק הפשוט בתהליך, צוואר הבקבוק הוא באיסוף רשימת הקניות - הליקוט • רק תחשבו כמה זמן לוקח לכם למצוא את המוצרים

קניות אונליין / צילום: יח"צ

גל הונאות ברשת, גניבת פרטי אשראי, הלבנת הון ואיומי סייבר: כך תמזערו את הסיכוי ליפול בצד האפל של קניות ברשת

הרשות לאיסור הלבנת הון ממליצה לגופים הפיננסיים לגלות ערנות כלפי עלייה אפשרית בהונאות רשת, והיא לא היחידה • בתקופה של ריבוי קניות אונליין יש כמה דברים פשוטים שכדאי לשים אליהם לב כדי למזער את הסיכון ליפול קורבן לתקיפות סייבר

מדף בקבוקי פלסטיק של קוקה קולה / צילום: תמר מצפי

קוקה-קולה ישראל מתחילה למכור מזון ומשקאות ישירות לצרכנים

החברה תמכור במכירה ישירה לצרכנים משקאות קלים, אלכוהול ומוצרי מזון ממגוון המותגים שהיא משווקת, החל מקוקה-קולה ועד ממרחי עגבניות של MUTTI • זמן האספקה יהיה "מהיום למחר", ללא דמי משלוח

יוסי שסטוביץ/ צילום: יחצ

מנצלת את זמני המשלוח הארוכים ברשתות: שסטוביץ תמכור ברילה וקולגייט ישירות לצרכנים

שסטוביץ עלתה לאוויר עם אתר מכירה תחת השם "דה אונליין סטור" המציע לספק מוצרי מזון וטואלטיקה תוך 3 ימי עסקים

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

מסתערים על רשתות המזון: הוצאות הישראלים בחודש מרץ זינקו ב-35%

זאת לעומת פברואר השנה • לפי נתוני שב"א, היקף הרכישות הכולל של הישראלים ברשתות המזון עמד במרץ על כ-3.49 מיליארד שקל • הרכישות בעסקאות אונליין עלו ביותר מ-27% והסתכמו ביותר מ-440 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקל בחודש שעבר