השקפה בריאותית, הגורסת הימנעות מאכילת מזון מן החי, ובעיקר בשר ודגים.
ביהמ"ש הכיר באופיו המיוחד של המושב, המושתת על עקרונות הצמחונות והטבעונות, גם בקשר לזכויות בקרקע
כששמע על כך לראשונה, חשב פרופ' יעקב נחמיאס שבשר מתורבת זה "רעיון דבילי" • היום הוא עומד בראש חברה שגייסה 17 מיליון דולר, ולדבריו קרובה מאוד לשווק את הקציצה המתורבתת הראשונה (או השנייה) בעולם: "עושים מבחני טעימה ואנשים עפים על זה" • תוצרת-הארצניישן, פרויקט מיוחד
תנועת הצופים מודיעה על תמיכתה במאבק במשבר האקלים • בין הצעדים שמיישמת התנועה: הוצאת בשר הבקר מהתפריט וצמצום של 50% מכלי הפלסטיק החד-פעמיים
מנייתה של ביונד מיט חוזרת מהמתים והשלימה מהלך עליות של יותר מ-40% בחמשת ימי המסחר האחרונים • מי שסיפקה דלק לחידוש ההייפ היא קים קרדשיאן, שחשפה לגולשים את תכולת המקפיא שבביתה
ענקית המזון המהיר החלה לשווק בארה"ב המבורגר מבוסס חלבון צמחי, ומספר הלקוחות החדשים זינק • בינתיים הקציצה הפופולרית לא יכולה לנחות באירופה בשל דרישות תקינה, וברשת מצאו פתרון יצירתי: יוניליוור תייצר עבורם גרסה לשוק האירופי • איזו גרסה תגיע לישראל?
ההנפקה הסוערת של ביונד מיט במאי הביאה למוקד תשומת-הלב את תחום תחליפי הבשר והקפיצה את שוויה ל-12 מיליארד דולר • אז למה למרות הבאזז הציבורי והדוח הרבעוני שחשף השבוע שהחברה עברה לרווחיות, המניה יורדת?
הפחתת פליטת גזי חממה, טיפול באשפה, צמצום השמדת יערות וטיפול במחסור במים הם האתגרים המרכזיים אותם יש לפצח כדי לטפל בהתחממות העולמית ובאקלים הקיצוני • נראה כי העולם מוכן לשינוי אמיתי, והמאבק במשבר האקלים יגרום למשקיעים להתמקד בתעשיות ובחברות שיובילו את המערכה
השבוע הייתה זו KFC ולפניה מקדונלד'ס שהצטרפו למגמת הטבעונות, אך הן ממש לא לבד • בזו אחר זו מסמנות רשתות המזון הענקיות את קהל היעד שנחשב לצומח ביותר • אבל מי באמת מניע את המכירות? מסתבר שאלה בכלל אוכלי הבשר "המפחיתנים"
ההמבורגר הטבעוני, שנקרא "ביג ויגאן" ומיוצר ע"י טבעול, יימכר ב-40 סניפים החל מיום רביעי הבא • במקביל, מקדונלד'ס ישראל תפתח עשרה סניפים חדשים עד סוף השנה
לאחר שמקדונלד'ס וברגר קינג הכניסו המבורגר טבעוני לתפריט, גם רשת המזון המהיר האמריקאית KFC הכריזה על מהלך דומה • KFC תשלב את תחליף הבשר של ביונד מיט במנה של נאגטס "עוף" צמחוניים
הטבעונות הייתה כאן תמיד, אבל בשנים האחרונות היא תפסה תאוצה בכל העולם, ואצלנו בפרט • מה הופך את ישראל לאימפריית טבעונות, והאם היא מהווה איום על חברות כמו תנובה, זוגלובק או שטראוס – או שהיא למעשה הזדמנות?
איתן לב־טוב, מנכ"ל חברת סיבוס סודקסו, בוחר ביצרנית תחליפי הבשר Impossible Foods, שמשלבת בין טכנולוגיה, בריאות, חוויית משתמש והגנה על כדור הארץ
אחד מסניפי ברגר קינג באזור ברוקלין פרסם כי הוא מוכר "אימפוסיבל וופר", תחליף הבשר הפופולרי, בשירות משלוחים - כשבעצם הקציצות שנשלחו ללקוחות היו מבשר בקר רגיל לחלוטין
הראלי שרשמה ביונדמיט מאז ההנפקה העלה את שוויה ליותר מ-10 מיליארד דולר • לאחר זינוק מטאורי של יותר מ-500% מההנפקה במאי האחרון, בבנק ההשקעות חושבים שהצפי האופטימי שסיפקה החברה במעמד הדוחות - כבר מגולם במניה • בג'י.פי מורגן חתכו את ההמלצה למניה, וביונדמיט מאבדת כעת 10% בטרום-מסחר
הצמיחה המהירה בביקוש למוצרים נטולי בשר, במיוחד על רקע הצטרפותן לטרנד של רשתות מזון מהיר כמו ברגר קינג, מאתגרת את יכולתן של שתי היצרניות המובילות בתחום - ביונד מיט ואימפוסיבל פודס - לעמוד בהזמנות
אחרי ההנפקה המוצלחת של חברת תחליפי הבשר ביונד מיט וההשקעות המתרחבות בענף, חזרנו לסטארט–אפים הישראליים שנכנסו לשוק התחרותי ובדקנו עד כמה הם קרובים ליצירת התחליף האולטימטיבי • מעקב G
אמיריםבשרטבעונותמדד המותגים 2019מסעדותסרגיי ברין עדן טבע מרקטפודטקפיוצ'ר מיטתזונה