מצוקת עומסי התחבורה

כתבות אחרונות

 
פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

דריסת רגל ראשונה לקארפול בישראל: הניסוי הגדול של משרד התחבורה יצא לדרך. מה צפוי מהבוקר בכבישים

בכביש החוף ובנתיבי איילון יוקצו נתיבים מיוחדים למכוניות שיש בהן יותר מנהג אחד • משטרת התנועה תאכוף את כללי התנועה • הצמיחה בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א מוכיחה שזה יכול לעבוד, אבל יידרשו השקעות ממשלתיות בחניונים ובתחבורה ציבורית

עמירם ברקת 06.10.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

2 נוסעים ומעלה: כל מה שצריך לדעת על רפורמת הנתיבים החדשה

במשרד התחבורה מוציאים השבוע לדרך רפורמה משמעותית בשם "נתיב פלוס" שתשפיע מאוד על המצב בכבישים הבינעירוניים – הסבת מסלולים בנתיבי איילון ובכביש החוף לנתיבי תחבורה ציבורית, שהנסיעה בהם תותר גם לרכבים עם 2 או 3 נוסעים

בר לביא 03.10.2019
פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

25 מיליארד שקל זה לא מספיק: כמה המדינה צריכה להשקיע בתחבורה כדי להעלות את הפריון

אם רק נעמוד פחות בפקקים, הפריון של הכלכלה הישראלית יגדל בצורה משמעותית • כמה משמעותית? שגם השקעה של 25 מיליארד שקל בשנה עדיין תהיה משתלמת

עמירם ברקת 22.09.2019
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר

הגיע הזמן לרכבת מהירה מהגליל ועד אילת

מהירות - זהו המפתח לפתרון תחבורתי יעיל שיחבר את הפריפריה למרכז

יעקב אמסלם ואורי אביגדור 14.06.2019
אופניים חשמליים / צילום: תמר צפי

מאוהבים באופניים חשמליים, מנמנמים בכמות השבילים

הישראלים אימצו את אמצעי התחבורה החשמליים הקטנים, אך אין להם מסלול לנסוע עליו

מיכל גלברט 21.05.2019
פקקים/צילום:איל יצהר

אם כ"ץ יעזוב את משרד התחבורה, התקווה תחזור לגוש דן

מערכת היחסים העכורה בין השר לראש עיריית ת"א מנעה קידום רשות תחבורה מטרופולינית

משה ליכטמן 20.05.2019
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר

המיליארדים לא יפתרו את בעיות העתיד

מערכת הסעת ההמונים בגוש דן שואבת תקציבי עתק, שעדיף היה להשקיעם במקומות אחרים

ד"ר טל רביב וד"ר עלית אופנהיים 26.03.2019
פקקי תנועה/   א.ס.א.פ קריאטיב / Shutterstock : צילום

נשקיע, נבנה ונסלול, אבל לא נילחם באמת ברכבים הפרטיים: איך המפלגות מתכוונות לפתור את הפקקים

"גלובס" חושף את עמדות המפלגות ב–16 הסוגיות הכלכליות הבוערות ביותר • והפעם: איך פותרים את בעיית הפקקים • רוצים לדעת מי המפלגה שהכי מתאימה לכם? מאץ' בחירות: שחקו וגלו

שלומית רביד ועמירם ברקת 14.03.2019
רכבת ישראל/  צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

התחבורה הציבורית בישראל: תוכניות גרנדיוזיות וחוויית נסיעה של תרמילאים בהודו

עשר שנים שבהן השר ישראל כ"ץ נמצא בתפקיד הן הרבה מאוד זמן ליישם רפורמות, אך דבר לא השתנה • מבקר המדינה אמנם ביצע עבודת שטח רצינית ויסודית, אך השאלה שצריכה להיחקר היא "לאן הלך הכסף שהוקצה לתחבורה הציבורית" • פרשנות

דובי בן גדליהו 13.03.2019
פקקים / צילום: איל יצהר

המשפחה הישראלית משלמת את מחיר הפקקים

בעיות תחבורה מאלצות נשים לעבוד קרוב לבית, ואבות לא לראות את הילדים

יערה מן 13.03.2019
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר

ככה נראה "בלי תכנון, בלי מדיניות"

מה ציפינו לקבל כשאין תכנון, אין רשויות, ותוכניות בנייה מתעלמות מהנוסעים?

יעל דורי 13.03.2019
תחנת אוטובוס בתל אביב./ צילום : תמר מצפי

חושבים שעכשיו המצב בתחבורה ציבורית גרוע? חכו, חכו

לפי דוח המבקר, מוסדות התכנון שועטים קדימה ומשרד התחבורה מתקשה לעמוד בקצב • כך, למשל, ברחבי ישראל מוקמות עוד ועוד שכונות שהפעלת האוטבוסים בהן היא כמעט ובלתי אפשרית

דניאל שמיל 13.03.2019
פקק / צילום: אלון רון

משבר הפקקים הגדול: יש תוכניות, יש תקציבים - והכל תקוע

את דוח המבקר לגבי משבר התחבורה אפשר לתמצת במילה אחת: פקק • יש לא מעט פיתרונות לעומסים, אך בכל פרויקט תחבורה מעורבים המון גופים ורשויות, המחלוקות לא נגמרות ואין מי שיכריע • פרשנות

עמירם ברקת ודניאל שמיל 13.03.2019
ישראל כ"ץ. קרוב להשלים 10 שנים במשרד התחבורהצילום: איל יצהר

העיקר שיש שר שקורא לעצמו בולדוזר: מבקר המדינה בדוח חריף על כשלי התחבורה בישראל

דוח חמור שמפרסם היום מבקר המדינה חושף כי התחבורה הציבורית בישראל לא נוסעת לשום מקום • הרכבת כורעת תחת העומס, לאוטובוסים חסרות תשתיות, הפרויקטים בערים הגדולות תקועים, המגזר הערבי מקופח ובעתיד נעמוד בפקקים אפילו יותר • האצבע המאשימה מופנית לשר התחבורה ישראל כ"ץ, שהגיב: "עשור של עשייה לא יכול לצמצם פערים של 100 שנה"

דניאל שמיל 13.03.2019
עומסים ברכבת ישראל / צילום: ליהיא אליהו

מחסור בקרונות, במסילות ובחניות: רכבת ישראל לא עומדת בביקוש

מספר הנוסעים ברכבת ישראל עלה ב-80% בין 2010 ל-2017, אך מדוח המבקר עולה כי בתחזיות הרכבת העריכו מספרי נוסעים הנמוכים ב-25% מאלה שנסעו בפועל • העומס הרב מגדיל את מספר האיחורים ויוצר בעיה של ביטולי רכבות, שזינקו ב-473% בין 2015 ל-2017

דניאל שמיל 13.03.2019
הכפר הערבי עראבה / צילום: תמר מצפי

44% מכלל התושבים שלא מקבלים שירותי תחבורה ציבורית הם ערבים

הקילומטרז' של נסיעת אוטובוסים לנפש עומד על 25 במגזר הערבי, לעומת 49 במגזר היהודי • מבקר המדינה מונה בעיות רבות בניסיונות לסגור את הפער, ובהן היעדר קריטריונים לתחבורה ציבורית נאותה, מיפוי חסר ופערים בהשקעה הכספית

דניאל שמיל 13.03.2019

   123   

   נמצאו 41 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 3

צרו איתנו קשר *5988