גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מטרו

יבואנית אופנועים

עוד כתבות

עבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר, גלובס

חוק המטרו מוכיח: הלקח מהרכבת הקלה לא נלמד

ההיסטוריה מוכיחה שכדי שפרויקט המטרו בגוש דן יצליח חייבים להעביר את ביצועו לחברות פרטיות, במיוחד בעת משבר הקורונה

מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הופקדה תוכנית קו המטרו M1; צפויות מאות התנגדויות

הקו הינו הארוך מבין שלושת קווי הרכבת התחתית • הוא מחבר בין רעננה וכפר סבא בצפון ועד לוד רמלה ולוד בדרום • עיריית כפר סבא, והמועצה האזורית דרום השרון, בגיבוי תושבים, מבקשים לשנות את מיקום מתחם התפעול של הקו

פיתוח תשתיות עבור הקו הסגול של הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בת"א / צילום: כדיה לוי

קשה עם הרכבת הקלה ויהיה בלתי נסבל עם המטרו

גורמי הביצוע של פרויקט התחבורה הבא של גוש דן - המטרו (הרכבת התחתית) - מצביעים על התועלות בעתיד, אבל מצניעים את הקשיים האדירים שיהיו לאורך הצירים בזמן הבנייה • שרת התחבורה מירי רגב יכולה לדאוג שבזמן הבנייה לפחות נסבול פחות

תחנת המטרו - כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / צילום: נת"ע

עסקה ב-512 מיליון שקל בירושלים וקטטה על 18 מיליון בחיפה - כותרות הנדל"ן

קנדה ישראל רוכשת קרקע נחשקת בבירה, המנכ"ל הוותיק של אמות פורש, תקן החנייה בת"א מצטמצם, ירידה בהרוגים בתאונות עבודה בתחום הבנייה – בגלל הקורונה, או שדפוסי העבודה השתפרו • וגם: כל מה שאפשר להגיד על "מס המטרו" החדש

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

זכויות בנייה נרחבות ומיסוי עמוק: "מס המטרו" הולך לשנות את מחירי הדירות בגוש דן

הכללתו של פרויקט התשתית הגדול בישראל בחוק ההסדרים מכניס את ענף הנדל"ן לסחרור • הסיבה: המתווה החידתי שדורש מימון מבעלי נכסים לאורך התוואי

מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

השלטים הקטנים שמסתירים תוכנית ענק: חודש נותר להתנגדויות לקו המטרו M3

בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר / צילום: ענבל מרמרי

דוח מינהל התכנון 2019: אושרו יותר יחידות דיור מהיעד שקבעה הממשלה

מהדוח עולה כי מוסדות התכנון אישרו 140,608 יח"ד - 33% יותר מהיעד שקבעה הממשלה; מתוכן, 42,500 יח"ד ביישובים הערביים • כמו כן, נודע כי קודם פרויקט המטרו, פרויקט התשתית הגדול ביותר שתוכנן אי-פעם בישראל, וכי אושרו 20 שמורות טבע

בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

בצלאל סמוטריץ' נפרד: "חוץ מרישיון נהיגה, לי ולמשרד הזה לא היה שום דבר במשותף. אבל התאהבתי בו מהר"

בתום 11 חודשים במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' עוזב, לאחר שקיבל הרבה מחמאות, ומחלק כמה עצות לשרה החדשה מירי רגב: להפנות שני שלישים מהתקציב לתחבורה הציבורית, לשקול מחדש את הצורך במטרו ולקצץ בסמכויות של ראשי הערים שתוקעים פרויקטים לאומיים

תחנת המטרו - כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / צילום: נת"ע

קו M2 של המטרו נחשף, ומיהו משה בר שלטון? כותרות הנדל"ן

פרטים חדשים על הרילוקיישן של עדי קייזמן, ועל איש העסקים שנכנס בנעליו בגרמניה • מה כל כך מיוחד בתוכנית שהופקדה לאזור התעשייה בחדרה • ההשפעה השלילית של הקורונה על ביצועי אביב בחו"ל, ופרק חדש בפודקאסט השקעות הנדל"ן "כסף בקיר", שמגיע הפעם לספרד

תחנת המטרו / צילום: נת"ע

קו המטרו M2 נחשף בפני הוועדה לתשתיות לאומיות

מדובר בקו באורך 22 ק"מ שמחבר את ערי מזרח מטרופולין ת"א ומערבו •  ההשקעה בפרויקט רשת המטרו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל

עבודות תשתית בתל אביב / צילום: תמר מצפי

לא בונים על המטרו: הכאוס המשפטי של היתרי בנייה בתוואי הרכבת הקלה

ההוראה הגורפת לאסור על בנייה בתת-הקרקע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה עד שתושלם התוכנית, היא מרחיקת לכת ותסכל פרויקטים רבים

שי קדם, משרד התחבורה / צילום: יח"צ

קינגס קרוס בגלילות: שתי תחנות מרכזיות גדולות ייבנו לכבוד המטרו

כמו במדריד ובלונדון: ל"גלובס" נודע כי משרד התחבורה מקדם הקמה של שני "שערים" למטרופולין תל אביב, מצפון ומדרום

הרכבת הקלה בירושלים. משתלבת במרקם העירוני/צילום: נחשון פיליפסון

חתונה או חופש? המדינה תצטרך למצוא מודל נכון להקמת המטרו

מדינת ישראל ניסתה כבר את מודל חיי הזוגיות פעמיים, עם שתי הזכייניות של שני הקווים האדומים של הרכבת הקלה בת"א ובירושלים • בת"א העסק התפוצץ מיד אחרי החתונה, בירושלים הזוגיות הייתה רווית ריב ומדון

חזקיהו וקוינט / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פודקאסט טלנובלה במשרד האוצר: מה עומד מאחורי קרבות הבכירים

בקרב על בניית המטרו בגוש דן נדמה שאין מנצחים: מנהל רשות החברות יעקב קוינט והחשכ"ל רוני חזקיהו מתנגחים בידי מי תופקד השליטה על פרויקטים מתוכננים בהיקף מאות מיליארדי שקלים • כתב "גלובס" עמירם ברקת התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון והסביר מה עומד מאוחרי המלחמה חסרת הרסן • האזינו

חזקיהו וקוינט / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הכסף הגדול שמאחורי העימות בין החשב הכללי למנהל רשות החברות

הקרבות בין אגפי האוצר עולים מדרגה: מנהל רשות החברות יעקב קוינט שיגר מכתב חריף לחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ובו יעץ לו להתמקד בתפקידי הליבה של האגף • זאת, לאחר שחזקיהו דרש שהשליטה בפרויקט המטרו תישאר תחתיו והאשים את קוינט בחוסר מקצועיות ובחריגה מסמכות • ניתוח "גלובס"

שר התחבורה ישראל כ"ץ ועובדים סינים בפרויקט הרכבת הקלה./ צילום: רויטרס

מכה לבנייה במרכז הארץ: מהשבוע בולמת תוכנית המטרו מאות פרויקטים

את רכבות המטרו לא נראה בישראל לפני 2030, אלא שהחלטה חדשה של הוועדה לתשתיות לאומיות אוסרת על בנייה לעומק הקרקע בתוואי הפסים • המשמעות: פגיעה במאות בעלי קרקעות ובחברות שייאלצו לדחות פרויקטים ולערב את הוות"ל בבנייה

הרכבת הקלה בירושלים. משתלבת במרקם העירוני/צילום: נחשון פיליפסון

לא רק מטרו: היכן טמון העתיד של התחבורה הציבורית בישראל?

אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי

רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו

עוד צעד בדרך למטרו: הות"ל מקדמת תכנון מפורט לשלושת הקווים

מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת רשת רכבות תחתיות בתל-אביב וערי הסביבה • המטרו יציע תחבורה רבת קיבולת ומהירה יותר בהשוואה לרכבת הקלה וישרת 450 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 195 מיליון בקווי הרכבת הקלה

הרכבת התחתית בניו יורק / Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

איחורים של אחרים: הרכבת התחתית של ניו יורק בקריסה ותושבי העיר מעדיפים לעמוד בפקקים

מדינה שהשקיעה במשך שנים ברכב הפרטי והזניחה את התחבורה הציבורית • פוליטיקאים שעסוקים בחילופי האשמות ובכיפופי ידיים • נתון מזעזע שלפיו רק 68% מהרכבות מגיעות בזמן - ולא, הפעם לא מדובר בישראל • מערכת הרכבות התחתיות של ניו יורק בקריסה, ותושבי העיר כבר מעדיפים לעמוד בפקקים • איך זה קרה ומה אפשר ללמוד מזה? ניתוח G 

משה כחלון/ צילום:  איל יצהר

כחלון: צריך להתייחס לתחבורה הציבורית כמצב חירום ביטחוני

שר האוצר בכנס metroTLV: "חוק המטרו חייב להיות מלווה בריכוז סמכויות; אם מישהו חושב שהוא יצליח, עם כל המורכבות והאינטרסים של ראשי העיר, להעביר את הדבר הזה בקלות - שיהיה לו בהצלחה, ונתראה בעוד הרבה שנים"