הבעיה אינה טמונה בתכני הלימוד, אלא במבנה המערכת, בריכוזיותה בשכבות הביורוקרטיה שמכסות אותה • נדרש ריסטרט למערכת החינוך
זה הזמן לתקופת החלמה, תקווה וחיבור מחדש ללמידה, חברה, חיים ובעיקר למציאות. לאחר תקופה של תלישות, להצמיח מחדש שורשים
חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, רואה פוטנציאל צמיחה גדול דווקא כי המצב קשה • בראיון ראשון לתקשורת הוא מעריך כי רמת היישום בתוכנית החומש תהיה גבוהה מהממוצע בהחלטות ממשלה וחושף יעד שאפתני להעביר לשנים הבאות את הכספים שלא הוקצו
לא יתכן שחלק ניכר מהחברה לא מגויס לפתרון בעיות היסוד של החברה הערבית בישראל • החברה הערבית על שלל גווניה יכולה לצמוח ולהתפתח באמצעות כוחותיה הפנימיים שהיא בנתה לעצמה למרות כל המאמצים שהושקעו בדיכוים
גם לפני הקורונה, חינוך סביבתי אינו במערכת הלימודים, והוא נסמך על טוב ליבם וכיסם של ההורים במסגרת תל"ן או תרומות ותמיכות של נדבנים שאכפת להם • זה הזמן למסד אותו
הכישלון של משרד החינוך בטיפול במשבר הקורונה מוביל למסקנה כי בשלה השעה ל"ועדת דברת 2.0" • דרוש מהלך רחב, מבני ושיטתי שיעביר סמכויות ממשרד החינוך אל השטח ואל העוסקים בחינוך
פרויקט "באים בטוב" של גלובס רתם את מיטב אנשי הקריאטיב עבור קמפיינים לעמותות בתקופה קשה זו • עמותת אופנים מפעילה מעבדה ניידת להנגשת לימודי העשרה לילדים בפריפריה • האתגר הפך מורכב עוד יותר בתקופת המגפה
אקטיביזם הורי מוכיח כי אין הפרדה בין הזירה הפוליטית לחיים הפרטיים • הורים צריכים להבין שהדפוסים הפוליטיים שלהם הם חלק מדפוסי ההורות שלהם
חינוך, שילוב, והשקעה בהון האנושי מחייבים הירתמות גם של המדינה וגם של החברה הבדואית
מבחני הבגרות צריכים לעבור מהפכה של ממש • מי צריך מבחני בגרות חיצוניים בכל-כך הרבה מקצועות?
בתי הספר הפכו להיות בועה לא רלוונטית בתוך מציאות בועטת ומתקדמת • במקום לעסוק בהישרדות של מערכת החינוך שהולכת וטובעת, עדיף היה שנעצור רגע אחד ונבדוק כיצד אפשר להפוך את מוסדות החינוך לרלוונטיים
נראה כי מורי ישראל מקבלים חשיפה תקשורתית רק כאשר מדובר בסיפורים מרגשים או יצירתיים באופן חריג • בקצב הזה יהפוך המקצוע לברירת מחדל, ומורים ימשיכו להיתפס כ"קבלני ביצוע" במקום כסוכני שינוי בחברה
בכיתה ג' אמיר סבהט שבר את יד ימין. כילד שבדיוק למד שפה חדשה הוא נחרד מהמחשבה שלא יוכל לכתוב ויפתח פער • המחנכת והוריו הציבו לו אתגר, ובמשך חודשיים הוא קרא אנציקלופדיות ו"חומרים של גדולים" • כשהשבר התאחה הוא כבר היה צעד אחד לפני כולם
בכל המגזרים, גם ובעיקר בחברה הערבית - ללא פחד ומתוך אמונה ואחריות גדולה שמה שהיה עד כה לא סייע מספיק, ונדרשת פריצת דרך, גם בחינוך
במקום להאשים את האתגרים ואת הפערים, המורים צריכים לשנות את סדרי העדיפויות החינוכיים
בתי ספרהשכלהישראל 2048כסףלימודיםלמידה מקוונתנגיף הקורונהשחיתותתכנון פיננסיתקציב המדינה