גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דור ה-X

עוד כתבות

אמריקאים שאיבדו את עבודתם בתקופת הקורונה ממתינים לחתום אבטלה, מאי ויולי / צילום: Bryan Woolston, רויטרס

יותר מהבייבי בומרס ומדור ה-X: המילניאלס הם הנפגעים הקשים ביותר מהקורונה הכלכלית

הנתונים כבר ברורים: המכה הכלכלית שחווים צעירים בגילאי 39־24 כתוצאה מהמגפה קשה משמעותית מהמכה שסופגים המבוגרים מהם • כך דור ה-Y נתקל בעוד קושי לצבור הון בניגוד להוריו, והפיגור במצבו המקצועי והכלכלי מחריף

איור: מורן ברק

צער גידול: לטפל בהורים וגם בילדים. מחקר ראשון מסוגו חושף את הקשיים של דור הסנדוויץ

"הפסקתי לעשות כושר מאז שאבא שלי התדרדר. אני מזניחה את עצמי, ואין לי זמן לילדים. זה קשה ושוחק" • מחקר ראשון מסוגו שנערך בישראל מגלה שהטיפול הכפול, בילדים ובהורים מבוגרים, גורם להידרדרות מהירה בבריאות ובמצב הנפשי של בני "דור הסנדוויץ'"

שיחת עבודה בווידיאו / צילום: שאטרסטוק

דעה: משבר הקורונה הדגים את חשיבות דור ה-V לכלכלה הישראלית

דור ה-V הוא הדור הווירטואלי. מדובר בצעירים, בני דור ה-X, Y ו-Z, שכבר שנים רגילים לעשות הכול מרחוק • אך למרות שמדובר כבר בחלק ניכר משוק העבודה, דור ה-V עדיין נחשב ככוח עבודה חלש, חסר זכויות סוציאליות ומסיבה לא ברורה – גם לא מאוגד

איור: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

סבא וסבתא לא רוצים בידוד: למה לא מעט מבוגרים מזלזלים בסכנות הקורונה

מגפה עולמית שמתפשטת במהירות ופוגעת בעיקר בזקנים? ילדים להורים בני 60, 70 ו־80 מופתעים לגלות בשבועות האחרונים שמי שתמיד היו עבורם המבוגרים האחראיים, מסרבים בתוקף להתייחס ברצינות לאזהרות, ומתעקשים להמשיך בשגרת חייהם כאילו דבר לא השתנה

דור ה-Z / צילום: Gettyimages ישראל - Klaus Vedfelt

מנומנמים, מפונקים ואנוכיים? לא ממש: דור ה-Z נכנס לשוק העבודה ויש לו תוכניות לשנות את העולם

חשבו שהם יהיו אנוכיים יותר מהמילניאלז, יציבים פחות מדור ה-X ובעלי יכולות ריכוז של דג זהב • אבל בני דור ה-Z, שהמבוגרים שבהם מסיימים עכשיו את הלימודים ונכנסים לשוק התעסוקה, מוכיחים בינתיים שזה לא המצב • הם אקטיביסטים, סקרנים, שואפים להשפיע על העולם וקשה מאוד לעבוד עליהם • דור ה-Z מחפש עבודה, ויש לו תנאים

שרי אריסון, יום המעשים הטובים / צילום: סיון פרג'

על הקשר בין "יום המעשים טובים" לגיוון תעסוקתי

ארגונים נהנים מריבוי אוכלוסיות, יום שמוקדש לטובת הזולת מאחד אותן

אופנה, בגדים וקניות \ מתוך: Shutterstock

מחקר: המשווקים שמים X על הדור שבעמדת הכוח

עפ"י הדוח של Sparks & Honey, המשווקים פונים לבני דור הבייבי בום ובני דור המילניום, ומתעלמים מבני דור ה-X, אף שכוח הקנייה שלהם הוא הגדול ביותר